Pekoča zgaga: tu so mlečni izdelki, ki lahko pomagajo

Pekoč občutek v požiralniku, bolečina v prsnem košu, dvigovanje »kisline« med spanjem. Mnogi ljudje se občasno srečujejo s težavami, ki jim pravimo tudi zgaga. Kadar občasni pojavi »kisline« prerastejo v ponavljajoče se težave, govorimo o gastroezofagealni refluksni bolezni (GERB), ki je kronična bolezen in nastane zaradi oslabljene spodnje mišice požiralnika.

zgaga

Na pojavljanje zgage v največji meri vpliva uživanje nekaterih vrst hrane, še zlasti mastne in močno začinjene hrane, ocvrtih jedi, sladkarij, kave, alkohola in gaziranih pijač.

V primeru pogostih težav z zgago zato zdravniki in strokovnjaki za prehrano priporočajo spremembo jedilnika, uživanje več manjših obrokov ter izogibanje požiranju večjih kosov hrane.

Česa se je priporočljivo izogibati?

Če se soočate z zgago, se je priporočljivo izogibati naslednjim živilom in pijačam: svinjskemu in govejemu mesu, papriki in paradižniku, čebuli, česnu in poru, fižolu, citrusom (limone, pomaranče, mandarine) in grenivkam, sladicam, kavi ter gaziranim pijačam.

Mlečni izdelki in zgaga

Kot smo že videli, se je za preprečevanje zgage potrebno izogibati mastni hrani, kamor lahko sodijo tudi nekateri mlečni izdelki. Takšni so na primer polnomastno mleko, maslo, sir, (kisla) smetana in skuta.
A to še ne pomeni, da se je treba mlečnim izdelkom povsem odpovedati. Nasprotno, naslednji mlečni izdelki s svojim probiotičnim delovanjem ugodno vplivajo na prebavo in lahko celo zmanjšajo težave z zgago.

Kefir

kefir 1,5Na prvem mestu probiotičnih mlečnih izdelkov je zagotovo tradicionalni kefir, narejen iz kefirjevih zrn. Zanj je že dolgo znano, da prek učinkovanja na črevesno mikrofloro izboljšuje prebavo, znižuje holesterol ter povečuje imunske sposobnosti organizma.

Kefir Mlekarne Krepko, z 1,5 % mlečne maščobe ima vse naštete lastnosti, zato je nadvse primeren za ljudi, ki imajo težave z zgago.

Lahki jogurt

Tudi jogurt vsebuje probiotične bakterije, zato so lahki jogurti odlična izbira za uravnavanje črevesne mikroflore in lajšanje težav z zgago.

Bio jogurt Mlekarne Krepko z 1,5 % mlečne maščobe vsebuje probiotične bakterije Lactobacillus acidophillus in Bifidobacterium lactis ter kefirjevo kulturo.

Sir in skuta z manj maščobe

Tudi če vas pesti zgaga, se vam ni treba povsem odpovedati sirom in skuti. Občasno si lahko privoščite sir z manj maščobe, kot je na primer Fitness sir Krepko, izdelan iz mleka z manj maščob ter Fitness skuto – rikoto Krepko, ki je prav tako izdelana iz mleka z manj maščob ter je bogata z beljakovinami.

Pol-posneto in posneto mleko

Odpovedati se vam ni treba niti uživanju mleka. Le namesto polnomastnega (3,5 % ali več mlečne maščobe) izberite pol-posneto (1,5 % mlečne maščobe) ali posneto mleko (0,5 % mlečne maščobe).

Težave z zgago torej ne izključujejo uživanja mlečnih izdelkov. Še več, uživanje bio probiotičnih izdelkov, kot sta kefir in lahki jogurt s kefirjevo kulturo, lahko celo pomaga zmanjšati to zoprno nadlogo.

Andraž Tomše

Uživajte v večkrat
nagrajenih mlečnih izdelkih

[]