Top ideje za okusen in zdrav obrok iz nahrbtnika

kosilo iz nahrbtnikaEnodnevni izlet, pohod v gore, celodnevni obisk plaže, šolski izlet. Vedno ni priložnosti, da bi si privoščili pravo kosilo v restavraciji ali planinski koči. Tudi najbližje trgovine so lahko preveč oddaljene ali zaprte. Zato se zatečemo k obroku iz nahrbtnika, za katerega pa še zdaleč ni treba, da vključuje sendvič s posebno salamo in rezino sira ter pingo sok.

Tudi hladen obrok iz nahrbtnika je lahko okusen in zdrav, obenem pa nas oskrbi z dovolj energije za nadaljnje aktivnosti tistega dne.

Zdrav in okusen sendvič

Za hrano iz nahrbtnika ni treba, da je pusta in vedno enaka. Sendviče lahko pripravimo na številne načine. V nadaljevanju vam dajemo nekaj idej, ki se izogibajo klasičnim receptom salama-sir-kumarice.

Osnova: polnozrnati kruh

Beli kruh zamenjajte s polnozrnatim ali vsaj črnim, ki vsebuje več vlaknin. Beli kruh sicer hitro dvigne raven sladkorja v krvi, česar si ob povečanih telesnih aktivnostih navadno želimo, a raven sladkorja nato tudi hitro pade, česar pa si ne želimo. Polnozrnati kruh ima »počasnejše delovanje« na raven sladkorja v krvi, kar je dolgoročno ugodnejše. Priporočljiv pa je tudi zaradi ugodnih učinkov na prebavo.

Nadev: namazi, zelenjava, sir

obrok iz nahrbtnikaMesni izdelki (salame, zrezki, polpete, paštete) imajo sicer visoko energijsko vrednost, a imajo lahko – še posebej v toplem delu leta – vprašljivo obstojnost. In roko na srce, vonj mesnega sendviča, ki se je več ur pregreval na soncu, ni nekaj, kar bi spodbujalo apetit. Spomnite se samo mešanice mesno-sirnih vonjav na šolskih avtobusih!

S čim torej nadevati sendvič? Nekaj idej:

  • čičerikin namaz (humus) z rezinami svežega paradižnika ali paprike ali nekaj listi solate;
  • zelenjavni namaz z rezinami češnjevega paradižnika in ščepcem provansalskih začimb;
  • debelejša rezina obstojnega sira in rezine svežega paradižnika;
  • rastlinski namaz z rezinami svežih kumar in začimbami;
  • kuhano jajce in rezine svežega paradižnika;
  • skutni namaz z listi solate – ali še bolje – rukole.

Če si vseeno želite mesa, izberite kakovosten, na kraški burji sušen pršut. Ta je za obroke na poti najprimernejši mesni izdelek z vidika obstojnosti v toplem okolju. Poleg tega je tudi najbolj zdrav, saj vsebuje le kakovostno meso in nima dodanega ničesar, razen soli.

Ni nujno, da je sendvič

solata iz nahrbtnikaSendvič se zdi za obrok iz nahrbtnika samoumevna izbira, saj vzame malo prostora in ga je v naravi najenostavneje pojesti. Toda zakaj si ne bi privoščili malce več raznovrstnosti? Še zlasti, če potujete z avtom in vam ni treba paziti na vsak centimeter prostora v nahrbtniku, si lahko privoščite solato z dodatki, na primer s stročnicami ali jajci. Seveda jo zapakirajte v neprodušno posodo, ki se med potjo ne more po nesreči odpreti, v nahrbtnik ali potovalno torbo pa ne pozabite priložiti tudi vilic.

Energija, tekočina in posladek

Čeprav se na poti prehranjujemo improvizirano, to še ni razlog, da bi se odpovedali posladku. Še zlasti v skupini ali če potujete z otroki, bo posladek na koncu poskrbel za opazen dvig vzdušja!

Za posladek je najbolje izbrati jed, ki je energijsko bogata (ne vsebuje t.i. »praznih kalorij«). Takšni so na primer mafini s sadjem ali koščki temne čokolade ali drug biskvit s čokoladnim ali sadnim nadevom. Vedno dobrodošle so tudi čokoladne ali sadne energijske ploščice.

Še bolje pa je klasični posladek zamenjati s svežim sadjem, ki telo oskrbi tudi s prepotrebno tekočino in minerali. Banane ne bi smele manjkati v nobenem nahrbtniku, saj so bogate s kalijem in magnezijem, ki sta ob povečanih telesnih naporih še kako dobrodošla. Medtem pa so jabolka tisti železni repertoar, o katerem ni treba izgubljati besed.

Pijača

hrana iz nahrbtnikaPri pijači ne bomo odkrivali tople vode. Najboljša pijača za na pot je navadna voda ali nesladkan čaj. Sladke pijače dodatno povečujejo žejo in imajo jo-jo učinek na raven sladkorja v krvi.

Pri intenzivnih telesnih aktivnostih (npr. hoji v gore, kolesarjenju) lahko vodi dodamo ščepec soli in nekaj medu ali izotonični prašek, da nadoknadimo izgubljene elektrolite.

Hrana vpliva na razpoloženje

To so vedeli že stari vojaki, zato so dobri vojskovodje poskrbeli ne le, da so bili vojaki siti, temveč tudi, da je bila hrana glede na razmere čim okusnejša in čimbolj raznolika. Ko pripravljate obroke za na pot, imejte v mislih tudi to.

Andraž Tomše

Uživajte v večkrat
nagrajenih mlečnih izdelkih