6 razlogov, zakaj so mleko in mlečni izdelki pomembni za otroke

otroci mleko

Splošno znano je priporočilo, da naj otroci in mladostniki uživajo dovolj mleka in mlečnih izdelkov, ker je to nujno za njihovo rast in zdrav razvoj. Toda kaj je dejansko tisto, zaradi česar strokovnjaki za otroke svetujejo uživanje ene do dveh enot mleka oziroma mlečnih izdelkov na dan?

1. Pomemben vir kalcija

Mleko in mlečni izdelki so pomemben vir kalcija, ki pomaga, da otroci razvijejo močne kosti in zdrave zobe. Poleg tega je pomemben tudi za razvoj živčevja in delovanje mišic. Po nekaterih podatkih mleko in mlečni izdelki v zahodnem svetu predstavljajo med 45 in 70 odstotkov dnevnega vnosa kalcija.

2. Mleko je bogat vir beljakovin

Beljakovine so osnovni gradniki človeškega telesa in eden od treh makronutrientov (poleg ogljikovih hidratov in maščob). Pri otrocih in mladostnikih so še zlasti pomembne za rast in razvoj organov.

3. Mleko zagotavlja vitamine A, B12, D in E

Mleko in mlečni izdelki telo oskrbijo z vitamini A, B12 in D. Vitamin A je pomemben za vid in delovanje imunskega sistema, vitamin B12 ima pomembno vlogo pri delovanju živčnega sistema, vitamin D pa je tako kot vitamin A potreben za učinkovito delovanje imunskega sistema, obenem pa posredno uravnava rast in popravlja kosti. Vitamin E je eden najpomembnejših antioksidantov v telesu, pri čemer so njegovemu pomanjkanju najbolj izpostavljeni prav otroci.

4. Mlečna kislina

Pri izdelavi mlečnih izdelkov, kot so jogurt, kefir, kislo mleko in ostali, ki se izdelujejo s postopkom fermentacije, se laktoza spremeni v mlečno kislino. Ta ima več ugodnih učinkov, med drugim na delovanje črevesja in razgradnjo beljakovin. Poleg tega izboljšuje vezavo kalcija, železa in fosforja v telesu in zavira nekatere zdravju škodljive bakterije.

5. Maščoba v mleku in mlečnih izdelkih

Maščoba v mleku je pomembna zato, ker se v njej nahajajo v maščobi topni vitamini, predvsem vitamini A, D in E. Poleg tega so maščobe pomemben del uravnotežene prehrane in eden od treh makronutrientov (poleg beljakovin, ki smo jih že spoznali zgoraj, so to še ogljikovi hidrati).

Mlečna maščoba lahko sicer vsebuje veliko nasičenih maščob, ki se povezujejo s srčno-žilnimi obolenji, zato strokovnjaki svetujejo uživanje polnomastnega mleka in mlečnih izdelkov do 2. leta otrokove starosti, kasneje pa uživanje mleka in mlečnih izdelkov z manj maščobe.

6. Riboflavin, niacin, fosfor

Riboflavin (vitamin B2) je pomemben za pravilno delovanje živčnega sistema ter zdravje sluznic, oči in kože. Njegovo pomanjkanje v otroštvu lahko zavira rast.

Niacin (vitamin B3) ima prav tako vlogo pri delovanju živčnega sistema, pomemben pa je tudi za normalno psihološko delovanje ter zmanjševanje utrujenosti. Njegovo pomanjkanje se lahko kaže v utrujenosti, depresiji in apatičnosti.

Fosfor je pomemben za zdravje kosti in zob ter za delovanje metabolizma in shranjevanje energije. Značilno je, da otroci v obdobju rasti, nosečnice in doječe ženske potrebujejo več fosforja, ki ga med drugim lahko v telo vnesejo z uživanjem mleka in mlečnih izdelkov.

Ne samo v otroštvu

Uživanje mleka in mlečnih izdelkov je priporočljivo tudi kasneje v odrasli dobi. Raziskave so pokazale, da imajo ljudje, ki uživajo mleko, nižje tveganje za srčno-žilne bolezni in diabetes tipa 2, obenem pa lahko redno uživanje mleka in mlečnih izdelkov prispeva tudi k nižjemu krvnemu tlaku.

Andraž Tomše

Uživajte v večkrat
nagrajenih mlečnih izdelkih