Starodaven napitek za modernega človeka

september 19, 2018

Kefir je napitek, ki ima poleg bogate zgodovine tudi bogato hranilno vrednost. O njem je že pisal tudi znameniti raziskovalec in trgovec Marco Polo.

Sama beseda kefir pomeni prijeten okus in je starodavni napitek ljudstev izpod Kavkaza. Prebivalci Kavkaza že, odkar pomnijo, izdelujejo ta osvežilen in zdrav napitek iz kefirjevih gobic, pa naj bo to iz kravjega ali kozjega mleka.

O napitku je bilo veliko mitov, kot ta, da so pod Kavkazom ljudstva, ki zaradi tega čudežnega napitka živijo tudi 150 let.

Legenda pravi, da so mleko shranjevali v usnjenih vrečah, ki so jih tekom dneva pustili na soncu, ob koncu dneva so jih pa prenesli v hiše in obesili poleg vrat, tako da je vsakdo, ki je prišel na obisk, udaril v vrečo in tako premešal vsebino. Ko je mleko tako fermentiralo v kefir, so ga izlili iz vreče in vsakič dolili sveže mleko.

Obstaja tudi legenda, po katerem naj bi sam prerok Muhammed podaril kefirjeve gobice kavkaškemu ljudstvu, ter jih naučil kako z njihovo pomočjo narediti kefir, da bi z njim ohranjali zdravje in vitalnost.

Resnice verjetno ne bomo nikoli vedeli, vemo pa, da so vsi poskusi znanstvenikov, da bi ustvarili umetni kefir, ki bi posedoval vse beneficije kefirja, do sedaj neuspešni.

Hranilna vrednost kefirja

Kefir vsebuje veliko vitamina B12, vitamina D, kalcija, magnezija, vitamina K2, biotina, folata, encimov ter probiotikov.

Na žalost niso vsi kefirji enakovredni. Edini pravi kefir je tisti, ki je narejen iz kefirne gobice. Dober kefir je gostejši od mleka, kiselkastega žametnega okusa, rahlo gaziran in penast saj vsebuje naravni CO2.

Na EU trgu izstopa mlekarna Krepko, ki je specializirana mlekarna za izdelavo pravega tradicionalnega kefirja. Njihov kefir Krepki suhec, ki je osvojil že vrsto nagrad.

Lahko pijemo kefir vsak dan?

Ni razloga, zakaj ne, saj je redno pitje kefirja povezano z vrsto pozitivnih učinkov na naše telo in zdravje, saj poleg različnih vitaminov in mineralov vsebuje tudi preko 30 različnih probiotičnih kultur.

Kefir je zaradi tega najboljši naraven vir probiotikov.

Kefir lahko pijejo tako diabetiki kot ljudje, ki ne prenašajo laktoze, saj se tekom fermentacije nivo sladkorja drastično zmanjša.

Kefir zaradi njegove sestave uvrščamo med varna in zdravju koristna živila.

 

PRAVI KEFIR NAM »ODPUŠČA« PREHRANSKE NAPAKE IN PREGREHE.
Jaz osebno ga pijem vsak dan pred spanjem, ker mi čez noč razstrupi organizem,
odpravi napake v prebavnem traktu in prvi učinek je viden že zjutraj, ko se zbudim nekako lahkotnejša.
V enem samem lončku kefirja je shranjeno pravo bogastvo sestavin, s katerimi ohranjam vitalnost in zdravje.

Sandra Turnšek, direktorica mlekarne Krepko

Za konec

Kefir je zaradi svoje sestave priporočljiv za vse starostne skupine, pa naj bodo to otroci ali starejši. Tudi tisti, ki se ukvarjajo s športom, tako profesionalno kot rekreativno, lahko naredijo veliko zase, če dodajo kefir na dnevni jedilnik.

Obenem ga lahko uživajo tudi diabetiki in ljudje, ki so alergični na laktozo. Mislim, da ne pretiravam, ko rečem, da je kefir priporočljiv za vse. Lahko bi rekli, da je starodavni napitek za modernega človeka.

Za zajtrk, kosilo ali večerjo si še danes privoščite kozarec kefirja, ponudite ga tudi svojim bližnjim.

 

Avtor: Ivan Vlahinić, AFP osebni trener

 

REFERENCE

  1. Bourrie, B. C., Willing, B. P., & Cotter, P. D. (2016). The microbiota and health promoting characteristics of the fermented beverage kefir. Frontiers in microbiology, 7.
  2. Ostadrahimi, A., Taghizadeh, A., Mobasseri, M., Farrin, N., Payahoo, L., Gheshlaghi, Z. B., & Vahedjabbari, M. (2015). Effect of probiotic fermented milk (kefir) on glycemic control and lipid profile in type 2 diabetic patients: a randomized double-blind placebo-controlled clinical trial. Iranian journal of public health, 44(2), 228.
  3. Ahmed, Z., Wang, Y., Ahmad, A., Khan, S. T., Nisa, M., Ahmad, H., & Afreen, A. (2013). Kefir and health: a contemporary perspective. Critical reviews in food science and nutrition, 53(5), 422-434.