Kako med prazniki pomagati prebavi

december 22, 2017

Kako med prazniki pomagati prebavi

Veseli december je na višku! Obdobje, ko je prijateljskega druženja, družinskih pojedin in službenih zabav veliko. Za ta veseli čas bi lahko na kratko strnili, da je res vsega preveč. Jemo veliko, hrana je pogosto težka, mastna in sladka, tudi kozarček ali dva običajno popijemo več kot med letom. Kaj lahko storimo sami, da ublažimo posledice za naš organizem in pomagamo prebavi?

Zelo pomembno je, da popijemo veliko vode, ta naj ne bo mrzla, ampak mlačna ali topla. Pol ure pred težkim decembrskim obrokom popijmo 3 dl tople vode. Tako bomo želodec že rahlo napolnili in pojedli bomo manj. Po novoletni večerji tudi pred spanjem popijmo, kolikor še le lahko, toplo vodo (skoraj vročo), pomagala nam bo pri hidriranju in hitrejši presnovi maščob.

Zjutraj po praznični večerji mirno spustimo zajtrk, raje poskrbimo za dovolj tekočine. Najbolje, da dan začnemo s pitjem napitka iz limone ali limete. ½ limone ali limete ožamemo, dodamo 3 dl tople vode, 1 žličko medu (oz. ščepec stevije) in ščepec popra (lahko črnega ali kajenskega). Limona in limeta pospešujeta zdrav pretok žolčne kisline, s tem pripomoreta k izgorevanju odvečne maščobe in holesterola v črevesju ter pospešita gibanje odpadnih snovi skozi črevesje.

Ko bomo začutili lakoto, si pripravimo napitek iz sveže sirotke. Sirotka je idealno živilo, ki nastaja pri predelavi mleka v sir. Močno spodbuja delovanje imunskega sistema, polna je beljakovin, zato z njo zlahka nadomestimo obrok. Na telo deluje bazično, kar nam po praznični večerji več kot koristi. Zaradi učinka na hormone, ki pogojujejo občutek sitosti in lakote, vpliva na celoten vnos hrane. Lahko jo pijemo samo (na sobni temperaturi) ali si pripravimo razredčeno v razmerju 1:1 z vodo ali naravnim jabolčnim sokom.

Fermentirani mlečni izdelki so odlični probiotiki in prebiotiki za našo črevesno floro! Mednje sodita tako sirotka kor kefir! Svoji prebavi pomagamo tudi s kefirjem. Z njim je smiselno zamenjati večerni decembrski obrok. Kefir je starodavno in  bogato živilo, polno telesu koristnih mikroorganizmov in encimov, ki pomagajo pri uravnovešanju zdravja in obnavljajo imunski sistem. Kefir poleg koristnih probiotičnih in prebiotičnih bakterij vsebuje še kefirjeve kvasovke, ki pospešujejo obnavljanje črevesne flore.

Po težjih prazničnih obrokih si pomagajmo z zmanjšanim vnosom hrane naslednje dni, z veliko tekočine (voda, limonada in nesladkani zeliščni čaji), obroke zamenjajmo z napitkom iz sveže sirotke ali s kefirjem, z bistro zelenjavno juho iz zelenolistnate zelenjave ali miso juho. Izogibajmo se ogljikovim hidratom (jedi iz moke, kruh, testenine, žitarice, krompir, sladko sadje in slaščice), raje povečajmo vnos fermentiranih izdelkov (tako mlečnih, npr. sirotka in kefir, kot zelenjavnih, npr. kislo zelje), bistrih juh in čistilnih zimskih solat (radič, endivija, motovilec). Tako bomo telesu pomagali, da se prečisti po vseh »prevečih« in znova vzpostavi ravnovesje.

Javni razpis

Aktivnosti podjetja MLEKARNA KREPKO Kele & Kele d.o.o. v sklopu javnega poziva »Vavčer za dvig digitalnih kompetenc« sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Naložba se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014 – 2020. Več o razpisu.